A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Червонівська гімназія Чопської міської ради Закарпатської області
Ужгородський район Закарпатська область

АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ 2021-2022 н.р. ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА

Дата: 02.05.2022 00:40
Кількість переглядів: 4148

Директор:_О.М. КЕМІНЬ

 

 

 

 

АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ

2021-2022 н.р.

ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА

ЛЕШКО ЯНИ МИХАЙЛІВНИ

І. Загальні відомості

1.1. Прізвище, ім'я по батькові Лешко Яна Михайлівна

 

1.2. Посада Практичний психолог

1.3. Кваліфікаційна категорія спеціаліст

1.4. Навантаження ________0,5__________

1.5. Коли і який навчальний заклад закінчив 28.07.2011 Київський славістичний університет

1.6. Спеціальність за дипломом Практичний психолог

1.7. Стаж роботи на даній посаді  _ 8 років

1.8. Проблема над якою працює Формування у учнів потреби у здоровому способі життя,повноцінному психологічному та особистому розвитку

1.9. Адреса місця роботи, телефон Закарпатська область ,село Червоне вул.Шкільна

1.10. Підвищення кваліфікації працівників психологічної служби         

з/п

Тематика курсів;

 

.

Місце проведення;

 

 

Термін;

 

 

 

посвідчення;

 

 

 

 

Фахові курси

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Загальні дані про роботу психологічної служби.

1.1. Аналіз проведеної роботи згідно з планом на рік

Діагностична робота за період від 02.09.21  до 01.05.22. Пріоритетними напрямками діагностики були:

  • Вивчення рівня готовності учнів 1-х класів до навчання у школі.
  • Визначення готовності до навчання учнів 4-х  класів
  • Визначення адаптації учнів 5-х класів
  • Діагностика типу темпераменту і емоційного стану учнів 6-9-х класів.
  • дослідження пізнавальної сфери школяра (увага, пам`ять, мислення)
  • дослідження мотиваційної сфери і спрямованості особистості учня
  • дослідження міжособистісних стосунків та взаємин в колективі та родині

 

Виявлення дітей, у яких виникають труднощі у навчанні, спілкуванні та взаємодії з оточуючими; визначення причин цих труднощів; при потребі, скерування до відповідних фахівців з метою встановлення причин та надання допомоги.

Вивчався рівень готовності учнів 1-х класів до навчання у школі. За результатами співбесіди з першокласниками (Методика готовності до навчання у школі) виявила 7 учнів  з низьким рівнем готовності  - 8% з середнім рівнем – 48 – 57%; з достатнім рівнем – 25 учнів - 29%, з високим – 5 – 6%. Поглиблено вивчались адаптаційні процеси учнів 1-х класів: виявила  дезадаптованих учнів – 12%, з низьким рівнем адаптації до навчання у школі - 17%; з середнім рівнем –42%; з високим рівнем - 29%. Результати роботи були доведені до відома адміністрації школи та розроблені рекомендації для подальшої роботи з цією категорією учнів.

3 метою відстеження адаптаційного періоду в 5-х класах була використана діагностична методика для вивчення проходження процесу адаптації учнів 5-х класів ( Н.Степура). Результати свідчать, що 48% учнів мають високий рівень адаптації, достатній рівень – 39%, середній рівень – 32%  і лише 2% (1 дитина) – низький рівень. Визначення рівня навчальної мотивації – 25% учнів мають високий рівень, 75% учнів мають  середній рівень мотивації.

 Також була проведена діагностика для виявлення типу темпераменту і емоційного стану за Г.Айзенком, з метою надання рекомендацій вчителям як працювати з учнями різних типів темпераменту і визначення психологічного клімату в колективі.

Результати роботи були доведені до відома адміністрації школи та класного керівника.

Серед учнів 6-9-х класів була проведена методика Г.Айзенка
«Самооцінка психічних станів особистості» з метою визначення рівня агресивності та діагностика шкільної тривожності за методикою Філіпса.

В результаті діагностики виявилося , що 19 учнів мають підвищену психологічну активність, прагнення до лідерства шляхом застосування сили по відношенню до інших людей. 9 учнів мають високий рівень шкільної тривожності. На методичній нараді вчителі школи були ознайомлені з результатами діагностики, їм надані рекомендації по індивідуальній роботі з учнями, які мають високий рівень агресії.

З метою визначення готовності учнів четвертого класу була проведена психодіагностична робота по визначенню:

мотивації до навчання;

соціометричного статусу учнів;

     •рівнів  розвитку   пізнавальних   процесів,   пам'яті   (зорової,   короткочасної),  механічного та зорового запам'ятовування, вербального та невербального мислення й уваги, швидкості проходження розумових здібностей.

Аналіз результатів показав: 60 % учнів четвертого класу на високому рівні готові до навчання в середній школі, 37% на середньому рівні та 3%  недостатньо готові до навчання;

    •високий соціометричний статус мають 76 %, низький -24 %;

    •увага: достатній рівень розвитку у 85 % учнів, низький - у 15 %; 

    •високий рівень сформованості пізнавального мотиву до навчання мають 62%,          достатній рівень - 34%, низький  - 4%;

     •достатній рівень вербально - логічного мислення мають 83%,  низький  - 17%;

• пам'ять: високий рівень 90%, низький -10%.

У результаті проведеної роботи, вивчивши і проаналізувавши готовність учнів четвертого класу до навчання в середній школі, соціометричний статус у класі, рівні розвитку пізнавальних процесів, можна зробити такі висновки:

лише два учні четвертого класу  недостатньо готові до навчання у 5 класі;

високий соціометричний статус мають 76% четверокласників, низький  - 24%;

      •найкраще в учнів розвинуті такі пізнавальні процеси, як мислення, пам'ять, увага. Результати роботи будуть доведені до відома педколектива на педконсиліумі та розроблені рекомендації для подальшої роботи з цією категорією учнів.

Протягом періоду(16.09.2021-01.05.2022) моєї роботи  не виникало проблемних ситуацій, які б заважали виконанню   функціональних   обов'язків.   Створені   необхідні   умови   для продуктивної праці.

Адаптація до навчання учнів 5 класу:визначення рівня адаптації учнів до навчання у середній ланці.З’ясувати можливі негативні явища розвитку особистості дітей 9-11 років під час переходу з І до ІІ ступеню та запобігання дезадаптації цих учнів під час навчання у 5 класі.2  - високий рівень;6 учнів – середній рівень;1 учень низький рівень.

Наступність у навчанні учнів 4 класу, вивчення рівня готовності учнів при переході з початкової до середньої ланки навчання.З’ясувати можливі негативні явища розвитку особистості дітей 9-10 років під час переходу з І до ІІ ступеню та запобігання дезадаптації цих учнів під час навчання у 5 класі.9 учнів – середній рівень;16 – достатній рівень.1 учень низький рівень.

Адаптація до навчання учнів 10 класу. Вивчена адаптація до старшої ланки та формування особистісної зрілості учнів 10 класу.19 учнів(86%) - середній рівень;2 учень(14%) - достатній рівень.Низький рівень відсутній.

Просвітницька робота серед батьків проводилась через тематичні індивідуальні консультування "Про причини труднощів адаптації і шляхи взаємодії в їх подоланні", та групове консультування "Як допомогти дитині в підготовці уроків".

Вивчалися  причини  девіантної  поведінки у учнів   "групи ризику".

Моніторинг акцентуацій характеру у підлітків свідчить про домінування збудженого типу. Це свідчить про необхідність модифікації навчально-виховного процесу з урахуванням психологічних особливостей таких підлітків.

Приймала участь у засіданнях педагогічної   ради:

- Використання інноваційних технологій в системі виховної роботи школи як засіб підвищення вихованності школярів. (15.09.2022)

Приймала участь у психолого-педагогічному  консиліуму:

       -  Готовність учнів 1-х класів до навчання у школі (16.09.2022)

       -  Готовність учнів 5-х класів до переходу у середню ланку навчання (28.09.2020)

        - аналіз інформації: уточнення проблеми, виявлення позицій учасників конфлікту (11.02.2022)

       - ) надання допомоги учням, які відчувають певні труднощі у навчанні (10.03.2022)

      - виявлення характеру та причин відхилень у навчанні та поведінці учнів(09.04.2022)

   

Пріоритетними напрямками діагностики були з 16.09.2021 до 01.05.2022

 

- Діагностика (анонімне опитування) учнів, батьків, вчителів«Психологічні наслідки пандемії коронавірусної хвороби  2020 р ».

  • виявити причини труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально-психологічній адаптації дитини.
  • вивчати та визначати індивідуальні особливості динаміки розвитку особистості дитини, її потенційні можливості в освітньому процесі

 

- Здійснювала дослідження в період організації  профільного самовизначення учнів 9-го класу. Згідно з отриманими результатами були надані рекомендації.

- Забезпечувала учням психологічну підтримку і захист у важких ситуаціях. Аналізувала конфліктні ситуації і надавала рекомендації по їх розв'язанню.

- Підготовка форми для опитування школярів «Моя школа»

- Підготовка форми для опитування школярів «Мої успіхи та емоційний стан під час дистанційного навчання»

Найбільш пріоритетними у своїй діяльності було визначено наступні напрямки:

•       визначення рівня розвитку учнів 1-го класу та психологічний супровід процесу адаптації першокласників до шкільного навчання;

•       психологічний супровід учнів 9-го класу  в період шкільних іспитів та  в період ЗНО;

•       допомога у вирішенні проблем шкільної дисципліни та запобігання конфліктам в учнівських колективах;

•       формування у дітей поняття гендерної рівності як основи міжособистісної взаємодії;

•       психологічне забезпечення професійної діяльності педагога та адміністрації навчального закладу.

Протягом  першого  піврічча практичним психологом школи було проведено:

  • Захист прав і свобод дитини, створення умов комфортного освітнього середовища;
  • Визначення психологічної готовності першокласників до навчання у школі;
  • Визначення психодіагностичної мотивації навчання учнів 5 класу у старшій школі;
  • Проводилось дослідження професійних нахилів та інтересів учнів 9 класу;
  • Проводилась діагностика готовності 4 – ків до навчання в основній ланці школи;
  • Надавалось індивідуальне консультування учнів з особистих питань;
  • Проводили індивідуальні консультації з питань взаємовідносини з учнями, вчителями, вихователями;
  • Проводилась корекційно – відновлювальна робота та розвивальна робота з учнями школи.

 

 

Корекційна робота з учнями початкової ланки, які мають проблемами у навчанні такі, як відставання у розвитку когнітивних функцій, порушення мотивації навчання, порушенням просторової орієнтації, інфантилізмом, порушенням уваги з гіперактивністю, порушенням пам'яті -проводилася диференційовано.

Диференційована допомога таким учням містила в собі:

  • використання ігрових способів організації виконання завдань з метою підвищення мотивації навчання і пізнавальної активності учнів;
  • озброєння учнів інструментарієм проведення самокорекції;
  • навчання учнів загально- навчальним вмінням і навичкам;
  • максимальне використовування збережених психічних функцій дитини;
  • використовування вправ, націлених на розвиток уваги, пам'яті, уяви, мислення.
  • Корекційна програма «Формування та підтримка учнів» (1-9 класів)
  •  

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень