АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ 2021-2022 н.р. ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА
Директор:_О.М. КЕМІНЬ
АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ
2021-2022 н.р.
ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА
ЛЕШКО ЯНИ МИХАЙЛІВНИ
І. Загальні відомості
1.1. Прізвище, ім'я по батькові Лешко Яна Михайлівна
1.2. Посада Практичний психолог
1.3. Кваліфікаційна категорія спеціаліст
1.4. Навантаження ________0,5__________
1.5. Коли і який навчальний заклад закінчив 28.07.2011 Київський славістичний університет
1.6. Спеціальність за дипломом Практичний психолог
1.7. Стаж роботи на даній посаді _ 8 років
1.8. Проблема над якою працює “ Формування у учнів потреби у здоровому способі життя,повноцінному психологічному та особистому розвитку ”
1.9. Адреса місця роботи, телефон Закарпатська область ,село Червоне вул.Шкільна
1.10. Підвищення кваліфікації працівників психологічної служби
№ з/п |
Тематика курсів;
. |
Місце проведення;
|
Термін;
|
№ посвідчення;
|
|
Фахові курси |
|||
|
|
|
|
|
ІІ. Загальні дані про роботу психологічної служби.
1.1. Аналіз проведеної роботи згідно з планом на рік
Діагностична робота за період від 02.09.21 до 01.05.22. Пріоритетними напрямками діагностики були:
- Вивчення рівня готовності учнів 1-х класів до навчання у школі.
- Визначення готовності до навчання учнів 4-х класів
- Визначення адаптації учнів 5-х класів
- Діагностика типу темпераменту і емоційного стану учнів 6-9-х класів.
- дослідження пізнавальної сфери школяра (увага, пам`ять, мислення)
- дослідження мотиваційної сфери і спрямованості особистості учня
- дослідження міжособистісних стосунків та взаємин в колективі та родині
Виявлення дітей, у яких виникають труднощі у навчанні, спілкуванні та взаємодії з оточуючими; визначення причин цих труднощів; при потребі, скерування до відповідних фахівців з метою встановлення причин та надання допомоги.
Вивчався рівень готовності учнів 1-х класів до навчання у школі. За результатами співбесіди з першокласниками (Методика готовності до навчання у школі) виявила 7 учнів з низьким рівнем готовності - 8% з середнім рівнем – 48 – 57%; з достатнім рівнем – 25 учнів - 29%, з високим – 5 – 6%. Поглиблено вивчались адаптаційні процеси учнів 1-х класів: виявила дезадаптованих учнів – 12%, з низьким рівнем адаптації до навчання у школі - 17%; з середнім рівнем –42%; з високим рівнем - 29%. Результати роботи були доведені до відома адміністрації школи та розроблені рекомендації для подальшої роботи з цією категорією учнів.
3 метою відстеження адаптаційного періоду в 5-х класах була використана діагностична методика для вивчення проходження процесу адаптації учнів 5-х класів ( Н.Степура). Результати свідчать, що 48% учнів мають високий рівень адаптації, достатній рівень – 39%, середній рівень – 32% і лише 2% (1 дитина) – низький рівень. Визначення рівня навчальної мотивації – 25% учнів мають високий рівень, 75% учнів мають середній рівень мотивації.
Також була проведена діагностика для виявлення типу темпераменту і емоційного стану за Г.Айзенком, з метою надання рекомендацій вчителям як працювати з учнями різних типів темпераменту і визначення психологічного клімату в колективі.
Результати роботи були доведені до відома адміністрації школи та класного керівника.
Серед учнів 6-9-х класів була проведена методика Г.Айзенка
«Самооцінка психічних станів особистості» з метою визначення рівня агресивності та діагностика шкільної тривожності за методикою Філіпса.
В результаті діагностики виявилося , що 19 учнів мають підвищену психологічну активність, прагнення до лідерства шляхом застосування сили по відношенню до інших людей. 9 учнів мають високий рівень шкільної тривожності. На методичній нараді вчителі школи були ознайомлені з результатами діагностики, їм надані рекомендації по індивідуальній роботі з учнями, які мають високий рівень агресії.
З метою визначення готовності учнів четвертого класу була проведена психодіагностична робота по визначенню:
•мотивації до навчання;
• соціометричного статусу учнів;
•рівнів розвитку пізнавальних процесів, пам'яті (зорової, короткочасної), механічного та зорового запам'ятовування, вербального та невербального мислення й уваги, швидкості проходження розумових здібностей.
Аналіз результатів показав: 60 % учнів четвертого класу на високому рівні готові до навчання в середній школі, 37% на середньому рівні та 3% недостатньо готові до навчання;
•високий соціометричний статус мають 76 %, низький -24 %;
•увага: достатній рівень розвитку у 85 % учнів, низький - у 15 %;
•високий рівень сформованості пізнавального мотиву до навчання мають 62%, достатній рівень - 34%, низький - 4%;
•достатній рівень вербально - логічного мислення мають 83%, низький - 17%;
• пам'ять: високий рівень 90%, низький -10%.
У результаті проведеної роботи, вивчивши і проаналізувавши готовність учнів четвертого класу до навчання в середній школі, соціометричний статус у класі, рівні розвитку пізнавальних процесів, можна зробити такі висновки:
•лише два учні четвертого класу недостатньо готові до навчання у 5 класі;
•високий соціометричний статус мають 76% четверокласників, низький - 24%;
•найкраще в учнів розвинуті такі пізнавальні процеси, як мислення, пам'ять, увага. Результати роботи будуть доведені до відома педколектива на педконсиліумі та розроблені рекомендації для подальшої роботи з цією категорією учнів.
Протягом періоду(16.09.2021-01.05.2022) моєї роботи не виникало проблемних ситуацій, які б заважали виконанню функціональних обов'язків. Створені необхідні умови для продуктивної праці.
Адаптація до навчання учнів 5 класу:визначення рівня адаптації учнів до навчання у середній ланці.З’ясувати можливі негативні явища розвитку особистості дітей 9-11 років під час переходу з І до ІІ ступеню та запобігання дезадаптації цих учнів під час навчання у 5 класі.2 - високий рівень;6 учнів – середній рівень;1 учень низький рівень.
Наступність у навчанні учнів 4 класу, вивчення рівня готовності учнів при переході з початкової до середньої ланки навчання.З’ясувати можливі негативні явища розвитку особистості дітей 9-10 років під час переходу з І до ІІ ступеню та запобігання дезадаптації цих учнів під час навчання у 5 класі.9 учнів – середній рівень;16 – достатній рівень.1 учень низький рівень.
Адаптація до навчання учнів 10 класу. Вивчена адаптація до старшої ланки та формування особистісної зрілості учнів 10 класу.19 учнів(86%) - середній рівень;2 учень(14%) - достатній рівень.Низький рівень відсутній.
Просвітницька робота серед батьків проводилась через тематичні індивідуальні консультування "Про причини труднощів адаптації і шляхи взаємодії в їх подоланні", та групове консультування "Як допомогти дитині в підготовці уроків".
Вивчалися причини девіантної поведінки у учнів "групи ризику".
Моніторинг акцентуацій характеру у підлітків свідчить про домінування збудженого типу. Це свідчить про необхідність модифікації навчально-виховного процесу з урахуванням психологічних особливостей таких підлітків.
Приймала участь у засіданнях педагогічної ради:
- Використання інноваційних технологій в системі виховної роботи школи як засіб підвищення вихованності школярів. (15.09.2022)
Приймала участь у психолого-педагогічному консиліуму:
- Готовність учнів 1-х класів до навчання у школі (16.09.2022)
- Готовність учнів 5-х класів до переходу у середню ланку навчання (28.09.2020)
- аналіз інформації: уточнення проблеми, виявлення позицій учасників конфлікту (11.02.2022)
- ) надання допомоги учням, які відчувають певні труднощі у навчанні (10.03.2022)
- виявлення характеру та причин відхилень у навчанні та поведінці учнів(09.04.2022)
Пріоритетними напрямками діагностики були з 16.09.2021 до 01.05.2022
- Діагностика (анонімне опитування) учнів, батьків, вчителів«Психологічні наслідки пандемії коронавірусної хвороби 2020 р ».
- виявити причини труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально-психологічній адаптації дитини.
- вивчати та визначати індивідуальні особливості динаміки розвитку особистості дитини, її потенційні можливості в освітньому процесі
- Здійснювала дослідження в період організації профільного самовизначення учнів 9-го класу. Згідно з отриманими результатами були надані рекомендації.
- Забезпечувала учням психологічну підтримку і захист у важких ситуаціях. Аналізувала конфліктні ситуації і надавала рекомендації по їх розв'язанню.
- Підготовка форми для опитування школярів «Моя школа»
- Підготовка форми для опитування школярів «Мої успіхи та емоційний стан під час дистанційного навчання»
Найбільш пріоритетними у своїй діяльності було визначено наступні напрямки:
• визначення рівня розвитку учнів 1-го класу та психологічний супровід процесу адаптації першокласників до шкільного навчання;
• психологічний супровід учнів 9-го класу в період шкільних іспитів та в період ЗНО;
• допомога у вирішенні проблем шкільної дисципліни та запобігання конфліктам в учнівських колективах;
• формування у дітей поняття гендерної рівності як основи міжособистісної взаємодії;
• психологічне забезпечення професійної діяльності педагога та адміністрації навчального закладу.
Протягом першого піврічча практичним психологом школи було проведено:
- Захист прав і свобод дитини, створення умов комфортного освітнього середовища;
- Визначення психологічної готовності першокласників до навчання у школі;
- Визначення психодіагностичної мотивації навчання учнів 5 класу у старшій школі;
- Проводилось дослідження професійних нахилів та інтересів учнів 9 класу;
- Проводилась діагностика готовності 4 – ків до навчання в основній ланці школи;
- Надавалось індивідуальне консультування учнів з особистих питань;
- Проводили індивідуальні консультації з питань взаємовідносини з учнями, вчителями, вихователями;
- Проводилась корекційно – відновлювальна робота та розвивальна робота з учнями школи.
Корекційна робота з учнями початкової ланки, які мають проблемами у навчанні такі, як відставання у розвитку когнітивних функцій, порушення мотивації навчання, порушенням просторової орієнтації, інфантилізмом, порушенням уваги з гіперактивністю, порушенням пам'яті -проводилася диференційовано.
Диференційована допомога таким учням містила в собі:
- використання ігрових способів організації виконання завдань з метою підвищення мотивації навчання і пізнавальної активності учнів;
- озброєння учнів інструментарієм проведення самокорекції;
- навчання учнів загально- навчальним вмінням і навичкам;
- максимальне використовування збережених психічних функцій дитини;
- використовування вправ, націлених на розвиток уваги, пам'яті, уяви, мислення.
- Корекційна програма «Формування та підтримка учнів» (1-9 класів)